big_sussana
Mai sunt 20 de zile si incepe aia de se cheama scoala, stiti?
Si eu, fiind eleva in clasa a X-a D, profil filologie, am o listuta lunguta de lecturi lecturoase de lecturat la limba romana, stiti?
Iar eu, ca o eleva nesilitoare ce nu sunt, am lecturat pana acu, „fics” niciuna, stiti? Dar din mai multe motive, stiti?
Eu m’am cam saturat de stiti-u asta, stiti?
Primul motiv ar fi ca, lol, am pierdut lista aia afurisita de lecturi (mda, apoi mi-am dat seama ca nu aveam cum sa o pierd, din moment ce nu am avut’o niciodata.)
Al doilea motiv ar fi ca, duuudeee, e vacanta! Si muschiului meu nu-i place sa citeasca in vacanta.
Contramotivul, adica cel care le anuleaza pe toate, a cazut ca un tunet, cand o voce de sus mi’a urlat:
„trebuie sa avem scrise lecturile pe caiet ca altfel ne pune 3 berechet”
(bine, vocea nu era de sus si mesajul a fost defapt transmis pe mess,lol) (Berechet e profa de romana)
Asa ca, declar urmatoarele 2 saptamani, „geek weeks”.Sau saptamanile in care eu o sa mananc, beau, respir, dorm, cant, vorbesc, visez, dorm, plang, rad, dorm, sau ce mai fac eu, numai carti, carti carti, si iar carti.Dara nu orice fel de carti, ci cartile din aceasta lista:

Lista de lecturi obligatorie
1. Ion Creanga – Povestea lui Harap –Alb
2. Mihail Sadoveanu – Hanu Ancutei ( Negustor Lipscan, Fantana dintre plopi)
3. Ioan Slavici – Moara cu noroc (Gura satului, Padureanca, Comoara, La crucea din sat, Vatra parasita)
4. Nicolae Filimon – Ciocoii vechi si noi
5. Liviu Rebreanu – Ion ( Adam si Eva, Gorila, Amandoi)
6. Mircea Eliade – Maitreyi ( Nouasprezece trandafiri, La tiganci, Domnisoara Cristina)
7. Vasile Voiculescu – Povestiri ( Pescarul Amin, Lostrita, Ultimul Berevoi, In mijlocul lupilor)
8. Titu Maiorescu – Critice
9. Gabriela Adamesteanu – Dimineata pierduta
10. Grigore Alexandrescu – Fabule sau Poezie
11. I. L. Caragiale – O scrisoare pierduta, O noapte furtunoasa
12. Camil Petrescu – Jocul ielelor, Suflete tari.

Norocul meu este ca, pe vremea cand muschiului meu ii placea sa citeasca, a citit si cateva din povestile/cartile sus mentionate (adica cele taiate cu linia orizontala).Nu sunt multe, dar e un inceput.
Anyway, prima carte serioara cu care am inceput lista, a fost mult-laudatul „Ion”, pe care eu in prima instanta l-am catalogat ca, ma scuzati, „un rahat de carte”. Abia apoi, printr-a 14-a instanta, adica dupa ce am pus mana sa’l citesc si am ajuns pe la pagina 4-5, mi-am dat seama ca, duuudee, cartea asta chiar e tareee”.
Asa ca dupa ce o sa-l termin pe „Ion” (ce fel suunaa), o sa fac mai multe ture biblioteca-acasa, biblioteca-acasa, pana le dau gata pe toate, pentru ca, d’aaah, nu vreau sa incep anul scolar cu un 3.Si daca vedeti o carte cu picioare, sa stiti ca este foarte probabil sa fiu eu, contopindu-ma cu lectura:lol:

Acum v-am lasat ca mai am 268 de pagini din „Ion” de citit in seara asta.

Pe mai departe!

